Home Forum 3D News://3D                          Nowości Książki Imprezy Konkursy Galerie Praca Gdzie kupić Korzystamy z cookies, więcej informacji »
                                                                                                                                       
Nowości
Konkursy
Imprezy
3D Ring
Galerie
Książki
Publikacje
Forum 3D
News://3D
Programy
Modele
Linki
www.cad.pl
Praca
Gdzie kupić
Reklama
Redakcja

 

[dodaj news]

 

Szukaj:


 

3. European VR/AR Congress za nami

Rozwój wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości, możliwości i sposoby wykorzystania VR i AR w medycynie, architekturze i biznesie, a także przyszłość tych technologii - to tematy, które zdominowały trzecią edycję European VR/AR Congress.

Dwa dni Kongresu zgromadziły w Centrum Nauki Kopernik ekspertów i pasjonatów wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości, którzy zgodnie podkreślali: to nasza przyszłość.

Jak za pomocą VR/AR szkolić chirurgów albo pracowników budowy? Czy VR może uleczyć zeza i znacząco wpłynąć na życie seniorów? Co zrobić, aby na nowo odbudować zaufanie odbiorców mediów oraz zarobić na wykorzystaniu technologii VR i AR - odpowiedzi na te pytania można było odnaleźć w części konferencyjnej kongresu.

Podczas pierwszego dnia szczególnie mocno reprezentowany był blok medyczny. Eksperci opowiadali o wykorzystaniu VR i AR w szkoleniu chirurgów, wspomaganiu operacji kardiochirurgicznych i plastycznych oraz leczeniu zeza.

Piątkowy panel dyskusyjny European VR/AR Congress rozpoczęła prelekcja dr Brygidy Dzidek, zajmującej się rozwiązaniami haptycznymi w aplikacjach, których szacowany aktualnie na 16 miliardów dolarów rynek wzrośnie do nawet 45 miliardów dolarów w 2022 roku. "Najważniejsze będzie danie poczucia obecności, czyli przeniesienie użytkownika w czasie i przestrzeni w taki sposób, by był w stanie za to zapłacić" - tak kreśliła przyszłość technologii VR i AR.

O wykorzystaniu VR i AR w branży budowlano-deweloperskiej opowiadały Anna Tryfon-Bojarska i Weronika Kemmer ze firmy Skanska. Podkreślały, że chociaż wprowadzanie innowacyjnych rozwiązań jest trudne w tak konserwatywnej branży, to VR i AR jest w niej coraz szerzej wykorzystywany. Jakub Korczyński z Giant Laze opowiadał natomiast o przykładach wykorzystania VR/AR w przemyśle: w trakcie inwentaryzacji, vision pickingu (odnajdywania produktów w magazynie) i raportowaniu wypadków.

Równolegle z konferencją miały miejsce warsztaty, m. in. z tworzenia materiałów video w 360 st. prowadzone przez Lousia Jebba - wieloletniego dziennikarza brytyjskiego dziennika "The Independent" oraz współautora sukcesu gazety "i", który podczas pierwszego dnia opowiadał o szansie, jaką dla mediów są immersywne narracje, dające odbiorcom większe poczucie obecności w samej opowieści.

Nowością podczas trzeciej edycji kongresu był Startup Contest. Wzięło w nim udział 10 młodych firm, działających w sferze VR i AR. W czasie warsztatów uczyli się, jak przedstawić projekt potencjalnym inwestorom, aby zdobyć środki na jego realizację. Cztery najlepiej ocenione startupy zaprezentowały swoje projekty przed jury i publicznością. Zwycięzcą została firma 1000 realities - studio zajmujące się real support - wsparciem dla pracowników przemysłowych w VR i AR. Nagrodą główną były zestawy LenovoAR Jedi Challenges oraz Lenovo VR Explorer.

W trakcie wieczoru networkingowego odbyła się premiera filmu dokumentalnego "Polska Rzeczywistość Wirtualna" efekt prac Wojciecha Szczerby i Dawida Grzesika. O tym, jakie jest naprawdę VR opowiadają w obrazie eksperci z branży marketingu, biznesu i rozrywki, twórcy treści, obserwatorzy postępu technologicznego, inwestorzy oraz przedsiębiorcy - ci, którzy już teraz z sukcesem wykorzystują VR w swojej pracy, modelu biznesowym oraz w życiu towarzyskim.

Po raz pierwszy częścią kongresu było także starcie na argumenty w formie merytorycznego pojedynku, czyli "Ring VR vs AR". O tym, że AR ma przewagę nad VR, z powodu swojej naturalności przekonywał Piotr Baczyński. Tomasz Kopczuk natomiast bronił VR, akcentując, że ma szereg zastosowań, których rozszerzonej rzeczywistości brakuje: edukacja chirurgów, branża turystyczna, gamingowa.

Jednak VR i AR to nie tylko przemysł i nauka, ale także rozrywka. Nie zabrakło jej w drugiej części kongresu, tj VR/AR expo. Uczestnicy mogli wcielić się w bohaterów Gwiezdnych Wojen podczas Star Wars Jedi Challange, a także poczuć się jak kierowca rajdowy w grze Gran Turismo od Sony.

Goście mieli również pierwszą szansę zapoznania się z aplikacją "Wykreślona Warszawa" - projektem, pozwalającym zobaczyć w AR warszawskie budynki, które nie powstały ze względu na wybuch II wojny światowej.

"Jesteśmy miejscem, gdzie świat technologii spotyka świat biznesu. Ten pierwszy inspiruje ten drugi, ten drugi inwestuje w ten pierwszy" - podsumowywał wydarzenie Piotr Graszek, dyrektor wykonawczy kongresu.

Więcej informacji o inicjatywie można znaleźć na poświęconych jej stronach.

2017-11-24

ŁS http://bit.ly/VRcongress


  
© Design by eBiu.pl                                                                                                                                         © Serwis internetowy helion.pl
editio Program partnerski sprzedaż Program partnerski encyklopedia informatyki Maja Kierzkowska Andrzej Pikoń Andrzej Kierzkowski Andrzej Kierzkowski Bartosz Danowski Game Development sklep internetowy, sklepy intrenetowe