Home Forum 3D News://3D                          Nowości Książki Imprezy Konkursy Galerie Praca Gdzie kupić
Nowości
Konkursy
Imprezy
3D Ring
Galerie
Książki
Publikacje
Forum 3D
News://3D
Programy
Modele
Linki
www.cad.pl
Praca
Gdzie kupić
Reklama
Redakcja

 
 
 
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

do wizualizatorów architektury

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum WWW.3D.PL -- Forum 3D Strona Główna -> pl.comp.grafika.grafika3d
Autor Wiadomość
nolina
Gość





PostWysłany: Czw Lis 06, 2008 10:46 pm    Temat postu: do wizualizatorów architektury Odpowiedz z cytatem

Witam
Na wstępie swoje pytanie chciałem zilustrować przykładem wizualizacji
architektury tego autora http://www.andrzejgasior.com/
Chciałbym dowiedzieć się o elementy towarzyszące samym wizualizowanym budynkom.
W ich wnętrzach jak np.:meble, kontakty, kratki wentylacyjne, drzwi, książki
na półkach, lampy etc. i na zewnątrz budynków jak-roślinność, trawa, ludzie,
samochody, latarnie, śmietniki, ławki i inne detale architektoniczne.
Czy tworzy się je samemu? Czy są to gotowe, kupione modele i wykorzystane wg
wytycznych architekta lub jako upiększacze, wypełniacze w ramach własnej
inwencji samego wizualizatora. Rozumiem, że tworzenie ich samemu jest możliwe
ale żmudne. Chyba że np. wizualizując potrzebne są konkretne meble czy ławki
których producent nie udostępnia w formie 3d lub same w sobie są też projektem.
Tak więc żeby osiągnąć fotorealistyczną jakość jak na przykładzie, jest się
skazanym na produkty z np. evermotion, doshdesign, onyxtree, czy zdarzają się
i darmowe modele na tym poziomie?
I jeszcze jedno. Czy samym „gołym” 3DS max można osiągnąć tak różnorodne i
fotorealistyczne elewacje, trawę czy faktury różnych materiałów? Czy ich
źródło to też wyżej wymienione firmy?
Liczę na treściwe odpowiedzi (;
Z góry bardzo dziękuję za odpowiedzi.



--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
Powrót do góry
scream
Gość





PostWysłany: Czw Lis 06, 2008 11:05 pm    Temat postu: Re: do wizualizatorów architektury Odpowiedz z cytatem

Dnia Thu, 6 Nov 2008 20:46:55 +0000 (UTC), nolina napisał(a):

(...)
> I jeszcze jedno. Czy samym „gołym” 3DS max można osiągnąć tak różnorodne i
> fotorealistyczne elewacje, trawę czy faktury różnych materiałów? Czy ich
> źródło to też wyżej wymienione firmy?
> Liczę na treściwe odpowiedzi (;

Świetne wizualizacje, rzeczywiście.
Z tego co widziałem czasem zdarzają się darmowe modele takiej jakości, ale
nie jest to częste. Chyba pozostaje Ci kupowanie całych dysków z
odpowiednimi obiektami (evermotion takie sprzedaje).

Co do programu, mi to wygląda na cineme a nie 3ds Smile

PS. Nie zajmuje sie wizualizacjami.

--
best regards,
scream
Samobójcy są arystokracją wśród umarłych.
Powrót do góry
Krystian Polak
Gość





PostWysłany: Pią Lis 07, 2008 10:09 am    Temat postu: Re: do wizualizatorów architektury Odpowiedz z cytatem

>Na wstępie swoje pytanie chciałem zilustrować przykładem wizualizacji
>architektury tego autora http://www.andrzejgasior.com/

Ogladnolem sobie pare tych wizualizacji. Sa poprawne, ale brakuje im zycia i
tzw czynnika WOW.

> Chciałbym dowiedzieć się o elementy towarzyszące samym wizualizowanym
> budynkom.
...
> Czy tworzy się je samemu? Czy są to gotowe, kupione modele i wykorzystane
> wg
> wytycznych architekta lub jako upiększacze, wypełniacze w ramach własnej
> inwencji samego wizualizatora.
...
> W ich wnętrzach jak np.:
>meble, drzwi, lampy

Zalezy. Jesli te elementy projektowe pod specyfike pomieszczenia to raczej
gotowych elementow nie znajdziesz. Albo jesli nawet sa od producenta, a ten
nie ma modeli, to i tak trzeba robic samemu. Inna sprawa czy to musi byc
swietny model w 3d. Mnie czesto wystarcza w miare poprawna bryla i material,
a potem troche sie podmaluje w 2d i wszystko gra. Obrazek jest obrazek, kogo
obchodzi jak zostal zrobiony.

>kontakty, kratki wentylacyjne, książki
> na półkach,etc.

Glownie biblioteki, albo w 3d albo w 2d

> i na zewnątrz budynków jak-roślinność, trawa, ludzie,
> samochody, latarnie, śmietniki, ławki i inne detale architektoniczne.

Znow wszytsko zalezy od specyfikacji i dostepnosci bibliotek. Samochody to
raczej gotowe modele. Reszta po ustaleniu z architektem krajobrazu glownie
reczna robota.


>Rozumiem, że tworzenie ich samemu jest możliwe
> ale żmudne.

Za to placi klient.

>Chyba że np. wizualizując potrzebne są konkretne meble czy ławki
> których producent nie udostępnia w formie 3d lub same w sobie są też
> projektem.
> Tak więc żeby osiągnąć fotorealistyczną jakość jak na przykładzie, jest
> się
> skazanym na produkty z np. evermotion, doshdesign, onyxtree, czy zdarzają
> się
> i darmowe modele na tym poziomie?

Jesli masz cos specyficznego i nie mozesz znalezc nic podobnego, to:

1. po uzgodnieniue z klientem wstawiasz gorszy, ale ciagle podobny zamiennik
2. wliczasz modelowanie mebelka w cene

Na szukanie darmowych modeli szkoda czasu. Czas to pieniadz.

> I jeszcze jedno. Czy samym „gołym” 3DS max można osiągnąć tak
> różnorodne i
> fotorealistyczne elewacje, trawę czy faktury różnych materiałów? Czy ich
> źródło to też wyżej wymienione firmy?

Producenci, krorych wymieniles powyezej sa ok. Natomiast z mojego
doswiadczenia wynika, ze wiekszosc rzeczy dlubie sie samemu, bo nie ma
wystaczajaco dobrych zamiennikow. Oczywiscie jako podswawy raczej uzyjesz
gotowych zdjec czy materialow.

Pozdrawiam,

K.Polak

Powrót do góry
nolina
Gość





PostWysłany: Pią Lis 07, 2008 12:24 pm    Temat postu: Re: do wizualizatorów architektury Odpowiedz z cytatem

Bardzo dziękuję za odpowiedź.Cieszy mnie szczególnie fakt poruszenia kwestii
architekta krajobrazu.
I jeszcze mam jedno pytanie-czy trawa taka realistyczna jest dostępna w
"gołym" 3DS czy też jest kupiona/zrobiona samemu?
pozdrawiam


--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
Powrót do góry
Krystian Polak
Gość





PostWysłany: Pią Lis 07, 2008 12:33 pm    Temat postu: Re: do wizualizatorów architektury Odpowiedz z cytatem


"nolina" wrote in message
news:gf151f$afp$1@inews.gazeta.pl...
> Bardzo dziękuję za odpowiedź.Cieszy mnie szczególnie fakt poruszenia
> kwestii
> architekta krajobrazu.
> I jeszcze mam jedno pytanie-czy trawa taka realistyczna jest dostępna w
> "gołym" 3DS czy też jest kupiona/zrobiona samemu?

Masz 4 sposoby zrobienia trawy:

1. Uzyc pluginu, np powszechnie dostepnego Fur i generowac poszczegolne
zdzbla trawy w trakcie renderingu.
2. Uzyc gotowego obiektu, ktory "tylko" skopiujesz parenascie lub
paredziesiat razy
3. Uzyc tektury z bibliotek lub poprostu sfotografowac duzy plat trawnika i
zrobic z tego powtarzanla teksture.
4. Olac 3d i trawe skomponowac w 2d po renderingu.

Jak pisalem wczesniej, obrazek jest obrazek, wiec uzyc metody, ktora jest
dla Ciebie najwygodniejsza i najszybsza.

Pozdrawiam,

K.Polak

Powrót do góry
ViRuS
Gość





PostWysłany: Sob Lis 08, 2008 6:53 pm    Temat postu: Re: do wizualizatorów architektury Odpowiedz z cytatem


> Masz 4 sposoby zrobienia trawy:
>
> 1. Uzyc pluginu, np powszechnie dostepnego Fur i generowac poszczegolne
> zdzbla trawy w trakcie renderingu.
> 2. Uzyc gotowego obiektu, ktory "tylko" skopiujesz parenascie lub
> paredziesiat razy
> 3. Uzyc tektury z bibliotek lub poprostu sfotografowac duzy plat trawnika
> i zrobic z tego powtarzanla teksture.
> 4. Olac 3d i trawe skomponowac w 2d po renderingu.
>

Najlepsza metoda na trawe to opcja 4 i kompozycja w 2D. Warunek - wysokiej
jakosci fotografie trawnikow.
Opcja 3 daje z reguły fatalne efekty.
Opcja 1 i 2 wymaga poteżnej mocy dla wygenerowania jako-takich efektow.

Ja stosuje czasem jeszcze jedna opcje dostepna w v-rayu. Nakladam na
powierzchnie teksturę, oczywiscie modyfikator UVW map i na koniec daję
modyfikator vray-displacement (nie pamietam dokladnie nazwy) dostepny na
liscie modyfikatorow wrzucajac mu jako mape odksztalcen tą sama teksture co
dla trawy. W odroznieniu od bump metoda ta daje fizyczne odksztalcenie
powierzchni a nie tylko złudzenie odksztalcenia na teksturze. Liczy sie
calkiem szybko. Przy wiekszosci ujec efekt jest bardzo dobry i nie widac
powtarzalnosci tekstury. Trzeba pokombinowac z parametrami vray-displacement
(wyzsze nie oznalaczaja lepszego efektu). Metoda dobra tez do robienia
dachowek.
Pozdr,V.

Powrót do góry
Krystian Polak
Gość





PostWysłany: Nie Lis 09, 2008 12:06 am    Temat postu: Re: do wizualizatorów architektury Odpowiedz z cytatem


> Ja stosuje czasem jeszcze jedna opcje dostepna w v-rayu. Nakladam na
> powierzchnie teksturę, oczywiscie modyfikator UVW map i na koniec daję
> modyfikator vray-displacement (nie pamietam dokladnie nazwy)

Displacement nie jest zly. Propblemem moze byc, gdy swiatlo jest bardziej
skomplikowane, wtedy czas renderingu moze sie niezle wydluzyc.

Oczywiscie metoda 4, jak wspomniales, zazwyczaj daje najlepsze efekty jesli
chodzi o statyczne obrazki.

Pozdrawiam,

K.Polak

Powrót do góry
mirach23
Gość





PostWysłany: Pon Lis 10, 2008 1:19 pm    Temat postu: Re: do wizualizatorów architektury Odpowiedz z cytatem

Hej

Tak w ramach uszczegolowienia. Te wizki robione sa w 3Ds Max + Vray.
Czlowieka ktory to robi mozna znalesc na forum max3d.pl. W czystym
Maxie da sie to zrobic, trzeba sie odwolac do Mental Ray'a, nie tak
popularny renderer w wizkach, ale mozliwosciami zdecydowanie nie
ustepuje vrayowi (chociaz ciut trudniejszy do nauczenia sie).
Modele, albo masz czas i robisz wlasna biblioteke, albo kupujesz. W
wiekszosci klientowi wystarcza "nowoczesna sofa" wiec wstawia sie to
co sie ma. Jak klient chce wszystko bardzo konkretnie pod projekt, to
trzeba go uswiadomic ze wykonanie potrwa dluzej i koszta wzrosna.

pozdrawiam
Powrót do góry

Załóż konto e-mail w domenie grafik.3d.pl

Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum WWW.3D.PL -- Forum 3D Strona Główna -> pl.comp.grafika.grafika3d Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
© Design by eBiu.pl                                                                                                                                         © Serwis internetowy helion.pl
editio Program partnerski sprzedaż Program partnerski encyklopedia informatyki Maja Kierzkowska Andrzej Pikoń Andrzej Kierzkowski Andrzej Kierzkowski Bartosz Danowski Game Development sklep internetowy, sklepy intrenetowe