Home Forum 3D News://3D                          Nowości Książki Imprezy Konkursy Galerie Praca Gdzie kupić
Nowości
Konkursy
Imprezy
3D Ring
Galerie
Książki
Publikacje
Forum 3D
News://3D
Programy
Modele
Linki
www.cad.pl
Praca
Gdzie kupić
Reklama
Redakcja

 
 
 
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Blender i przezroczystość

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum WWW.3D.PL -- Forum 3D Strona Główna -> pl.comp.grafika.grafika3d
Autor Wiadomość
Paweł
Gość





PostWysłany: Sro Paź 28, 2009 8:10 pm    Temat postu: Blender i przezroczystość Odpowiedz z cytatem

Witam
Chciałbym się zapytać czy ktoś z Państwa wie jakie należy w Blenderze
ustawić opcje aby weksportowana sekwencja wideo z tego programu zawierała
informacje o przezroczystości tzn. można było w programie do montażu wideo
wstawić np. sekwencję obracającej się literki V bez tła, które pochodziłoby
już z innego źródła ?
Z góry dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam Paweł
Powrót do góry
Ajgor
Gość





PostWysłany: Sro Paź 28, 2009 8:54 pm    Temat postu: Re: Blender i przezroczystość Odpowiedz z cytatem

Użytkownik "Paweł" napisał w wiadomości
news:hca22g$5cg$1@nemesis.news.neostrada.pl...

> Chciałbym się zapytać czy ktoś z Państwa wie jakie należy w Blenderze
> ustawić opcje aby weksportowana sekwencja wideo z tego programu zawierała
> informacje o przezroczystości tzn. można było w programie do montażu wideo
> wstawić np. sekwencję obracającej się literki V bez tła, które
> pochodziłoby
> już z innego źródła ?
> Z góry dziękuję za pomoc.
> Pozdrawiam Paweł

Jako format wyjsciowy ustaw PNG, i włącz opcję RGBA, i wyrenderuj jako
sekwencję obrazków.

Powrót do góry
Paweł
Gość





PostWysłany: Sro Paź 28, 2009 10:41 pm    Temat postu: Re: Blender i przezroczystość Odpowiedz z cytatem


Użytkownik "Ajgor" napisał w wiadomości
news:hca41m$t21$1@news.dialog.net.pl...
> Użytkownik "Paweł" napisał w wiadomości
> news:hca22g$5cg$1@nemesis.news.neostrada.pl...
>
>> Chciałbym się zapytać czy ktoś z Państwa wie jakie należy w Blenderze
>> ustawić opcje aby weksportowana sekwencja wideo z tego programu zawierała
>> informacje o przezroczystości tzn. można było w programie do montażu
>> wideo
>> wstawić np. sekwencję obracającej się literki V bez tła, które
>> pochodziłoby
>> już z innego źródła ?
>> Z góry dziękuję za pomoc.
>> Pozdrawiam Paweł
>
> Jako format wyjsciowy ustaw PNG, i włącz opcję RGBA, i wyrenderuj jako
> sekwencję obrazków.
>

Dzięki za szybką odpowiedź, o tej metodzie wiedziałem ale nie wiem jakim
programem potem połączyć obrazki aby przezroczystość została utrzymana w
docelowym pliku wideo ?

Pozdrawiam Paweł
Powrót do góry
gangrel
Gość





PostWysłany: Czw Paź 29, 2009 6:19 am    Temat postu: Re: Blender i przezroczystość Odpowiedz z cytatem

Dnia Wed, 28 Oct 2009 21:41:39 +0100, w wiadomości
na pl.comp.grafika.grafika3d
użyszkodnik *Paweł* zmajstrował następującą wypowiedź:

> Użytkownik "Ajgor" napisał w wiadomości
> news:hca41m$t21$1@news.dialog.net.pl...
>> Użytkownik "Paweł" napisał w wiadomości
>> news:hca22g$5cg$1@nemesis.news.neostrada.pl...
>>
>>> Chciałbym się zapytać czy ktoś z Państwa wie jakie należy w Blenderze
>>> ustawić opcje aby weksportowana sekwencja wideo z tego programu zawierała
>>> informacje o przezroczystości tzn. można było w programie do montażu
>>> wideo
>>> wstawić np. sekwencję obracającej się literki V bez tła, które
>>> pochodziłoby
>>> już z innego źródła ?
>>> Z góry dziękuję za pomoc.
>>> Pozdrawiam Paweł
>>
>> Jako format wyjsciowy ustaw PNG, i włącz opcję RGBA, i wyrenderuj jako
>> sekwencję obrazków.
>>
>
> Dzięki za szybką odpowiedź, o tej metodzie wiedziałem ale nie wiem jakim
> programem potem połączyć obrazki aby przezroczystość została utrzymana w
> docelowym pliku wideo ?

Program do montażu powinien mieć opcję importu sekwencji obrazów z
zachowaniem kanału Alpha.
--
| Jakub 'piorun' Hamczyk gg:1079513 | icq:222103719 |
| www.gangrel.3d.pl square.gangrel.3d.pl |
| 'Stay out of the road, if you want to grow old.' |
| Pink Floyd |
Powrót do góry
Ajgor
Gość





PostWysłany: Czw Paź 29, 2009 1:26 pm    Temat postu: Re: Blender i przezroczystość Odpowiedz z cytatem

Użytkownik "Paweł" napisał w wiadomości
news:hcaael$69v$1@atlantis.news.neostrada.pl...

> Dzięki za szybką odpowiedź, o tej metodzie wiedziałem ale nie wiem jakim
> programem potem połączyć obrazki aby przezroczystość została utrzymana w
> docelowym pliku wideo ?

A w jakim montujesz? W premiere po prostu importujesz pierwszy obrazek z
zaznaczoną w okienku do wybierania plików opcją
Numbered stills. Pojawi się w momencie, jak zaznaczysz pierwszy obrazek.
Reszta automatycznie zostanie dołączona jako sekwencja.
I o ile się nie mylę, identycznie to się odbywa we wszystkich programach.
I jest to chyba jedyna metoda. Innej raczej nie ma, bo pliki filmowe nie
przechowują informacji i kanale alpha (mapie przezroczystości).
Jak byś chciał to zrobić eksportując film, to musiał byś użyć funkcji Chroma
Key w programie do montażu. A z tym jest masa zabawy,
a efekt jest chyba gorszy...

Powrót do góry
Paweł
Gość





PostWysłany: Czw Paź 29, 2009 4:21 pm    Temat postu: Re: Blender i przezroczystość Odpowiedz z cytatem


Użytkownik "Ajgor" napisał w wiadomości
news:hcbu73$sqc$1@news.dialog.net.pl...
> Użytkownik "Paweł" napisał w wiadomości
> news:hcaael$69v$1@atlantis.news.neostrada.pl...
>
> > Dzięki za szybką odpowiedź, o tej metodzie wiedziałem ale nie wiem jakim
> > programem potem połączyć obrazki aby przezroczystość została utrzymana w
> > docelowym pliku wideo ?
>
> A w jakim montujesz? W premiere po prostu importujesz pierwszy obrazek z
> zaznaczoną w okienku do wybierania plików opcją
> Numbered stills. Pojawi się w momencie, jak zaznaczysz pierwszy obrazek.
> Reszta automatycznie zostanie dołączona jako sekwencja.
> I o ile się nie mylę, identycznie to się odbywa we wszystkich programach.
> I jest to chyba jedyna metoda. Innej raczej nie ma, bo pliki filmowe nie
> przechowują informacji i kanale alpha (mapie przezroczystości).
> Jak byś chciał to zrobić eksportując film, to musiał byś użyć funkcji
Chroma
> Key w programie do montażu. A z tym jest masa zabawy,
> a efekt jest chyba gorszy...
>
>
Montuję to za dużo powiedziane, ot małe pokazy slajdów dla rodziny w Magix
na CD/DVD 7, posiadam również Pinnacle Studio 12 ale niestety ciągle na moim
sprzęcie się wysypuje tak więc w ogóle z niego nie korzystam chociaż wydało
się pieniądze na ten "program" Sad Dlatego zależy mi właśnie na 1 pliku wideo
a nie setkach plików png.
Pozdrawiam Paweł


Powrót do góry
Wojciech \Spook\ Sura
Gość





PostWysłany: Czw Paź 29, 2009 7:52 pm    Temat postu: Re: Blender i przezroczystość Odpowiedz z cytatem

Użytkownik "Paweł" napisał w wiadomości
news:hcaael$69v$1@atlantis.news.neostrada.pl...
> Dzięki za szybką odpowiedź, o tej metodzie wiedziałem ale nie wiem jakim
> programem potem połączyć obrazki aby przezroczystość została utrzymana w
> docelowym pliku wideo ?

Na przykład Blenderem? Przecież ma wbudowany sekwencer wideo.

> Pozdrawiam Paweł

Pozdrawiam -- Spook.

--
! ._______. Warning: Lucida Console sig! //) !
! || spk || www.spook.freshsite.pl / _ """*!
! ||_____|| spook at op.pl / ' | ""!
! | ___ | tlen: spoko_ws gg:1290136 /. __/"\ '!
! |_|[]_|_| May the SOURCE be with you! \/) \ !
Powrót do góry
Paweł
Gość





PostWysłany: Czw Paź 29, 2009 8:26 pm    Temat postu: Re: Blender i przezroczystość Odpowiedz z cytatem


Użytkownik "Wojciech "Spook" Sura" napisał
w wiadomości news:hcckp9$849$1@inews.gazeta.pl...
> Użytkownik "Paweł" napisał w wiadomości
> news:hcaael$69v$1@atlantis.news.neostrada.pl...
>> Dzięki za szybką odpowiedź, o tej metodzie wiedziałem ale nie wiem jakim
>> programem potem połączyć obrazki aby przezroczystość została utrzymana w
>> docelowym pliku wideo ?
>
> Na przykład Blenderem? Przecież ma wbudowany sekwencer wideo.
>
>> Pozdrawiam Paweł
>
> Pozdrawiam -- Spook.


Smile

Fajnie, że przypomina Pan, że problem z głównego postu nadal pozostaje nie
rozwiązany. A więc jeszcze raz zadaję pytanie jak i co ustawić w Blenderze
aby wyeksportować film z przezroczystymi obszarami. Przecież w internecie
można znaleźć wiele przykładów filmów które stanowią animowane tło innych
filmów ewentualnie animowane dekoracje (tzw. lower third, backdrop) ?
Pozdrawiam Paweł
Powrót do góry
Wojciech \Spook\ Sura
Gość





PostWysłany: Czw Paź 29, 2009 11:14 pm    Temat postu: Re: Blender i przezroczystość Odpowiedz z cytatem

Użytkownik "Paweł" napisał w wiadomości
news:hccnd6$lib$1@nemesis.news.neostrada.pl...
> Smile
>
> Fajnie, że przypomina Pan, że problem z głównego postu nadal pozostaje nie
> rozwiązany. A więc jeszcze raz zadaję pytanie jak i co ustawić w Blenderze
> aby wyeksportować film z przezroczystymi obszarami. Przecież w internecie
> można znaleźć wiele przykładów filmów które stanowią animowane tło innych
> filmów ewentualnie animowane dekoracje (tzw. lower third, backdrop) ?

Najwyraźniej się nie zrozumieliśmy. Rozwiązania są dwa:

1. Wyeksportować z Blendera klatki w postaci plików .png, które zachowują
przezroczystość, a następnie zaimportować je w jakimś zewnętrznym
sekwencerze (nie znam takowego, więc tu się nie wypowiem).

2. Złożyć cały film od razu w Blenderze. Sekwencer umożliwia zaimportowanie
serii klatek (również z PNGów), ale chyba nawet łatwiej będzie od razu
złożyć film przy pomocy sekwencera (wyrenderowana klatka zostanie od razu
przetworzona, zostaną na nią nałożone filtry, a następnie dołączona do
renderowanej sekwencji, np. pliku AVI) - klatki będą renderowane w locie w
miarę potrzeb. Jeśli mnie pamięć nie myli, aby złożyć dwa obrazki z
uwzględnieniem alphy, trzeba użyć filtra Alpha Over.

W drugim przypadku nie potrzeba eksportować filmu z przezroczystością,
ponieważ całość składania z innymi elementami odbędzie się wewnątrz
Blendera, który wygeneruje końcowy film.

> Pozdrawiam Paweł

Pozdrawiam -- Spook.

--
! ._______. Warning: Lucida Console sig! //) !
! || spk || www.spook.freshsite.pl / _ """*!
! ||_____|| spook at op.pl / ' | ""!
! | ___ | tlen: spoko_ws gg:1290136 /. __/"\ '!
! |_|[]_|_| May the SOURCE be with you! \/) \ !
Powrót do góry

Załóż konto e-mail w domenie grafik.3d.pl

Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum WWW.3D.PL -- Forum 3D Strona Główna -> pl.comp.grafika.grafika3d Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
© Design by eBiu.pl                                                                                                                                         © Serwis internetowy helion.pl
editio Program partnerski sprzedaż Program partnerski encyklopedia informatyki Maja Kierzkowska Andrzej Pikoń Andrzej Kierzkowski Andrzej Kierzkowski Bartosz Danowski Game Development sklep internetowy, sklepy intrenetowe