Home Forum 3D News://3D                          Nowości Książki Imprezy Konkursy Galerie Praca Gdzie kupić
Nowości
Konkursy
Imprezy
3D Ring
Galerie
Książki
Publikacje
Forum 3D
News://3D
Programy
Modele
Linki
www.cad.pl
Praca
Gdzie kupić
Reklama
Redakcja

 
 
 
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

trawa 3d

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum WWW.3D.PL -- Forum 3D Strona Główna -> pl.comp.grafika.grafika3d
Autor Wiadomość
nolina
Gość





PostWysłany: Pią Lut 12, 2010 3:19 pm    Temat postu: trawa 3d Odpowiedz z cytatem

Witam
Potrzebuje pomocy w stworzeniu liter 3d które będzie porastała trawa.Z tym że
trawa ta musi być żywa,zielona,soczysta z widocznymi źdźbłami a nie taka jak
jak na ogół widuje w tego typu grafikach-(siano,zeschnięta po skoszeniu).Nie
jestem zaawansowanym grafikiem 3d.Posługuję się głównie SketchUP+SU Podium
ew.V-ray.Litery prosta sprawa do zrobienia.Trawa-jak się za to zabrać? Czy
szukać w związku z moimi wymaganiami co do trawy, modelu takiej trawy czy
dobrej tekstury? Może ktoś widział gdzieś poszukiwany prze zemnie obiekt?
Taki efekt chce osiągnąć jak tu
www.istockphoto.com/stock-photo-8029589-grass-3d-house.php tylko z
bardziej żywą,bujną trawą

dziękuję za pomoc i rady pozdrawiam


--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
Powrót do góry
piorun
Gość





PostWysłany: Pią Lut 12, 2010 5:45 pm    Temat postu: Re: trawa 3d Odpowiedz z cytatem

Dnia 2010-02-12 14:19:11 w wiadomości
użytkownik *nolina* napisał:

> Taki efekt chce osiągnąć jak tu
> www.istockphoto.com/stock-photo-8029589-grass-3d-house.php tylko z
> bardziej żywą,bujną trawą

To można by zrobić VRayowskim displacementem. Czyli materiał. Poszukaj
czegoś na http://www.vray-materials.de
--
Jakub 'piorun' Hamczyk
gg:1079513
icq:222103719
www.gangrel.3d.pl
Powrót do góry
nolina
Gość





PostWysłany: Sob Lut 13, 2010 2:01 pm    Temat postu: Re: trawa 3d Odpowiedz z cytatem

piorun napisał(a):

>
> To można by zrobić VRayowskim displacementem. Czyli materiał. Poszukaj
> czegoś na http://www.vray-materials.de

Znalazłem świetny materiał tam ale niestety jest to .mat a ja używam Vray do
SketchUp i on używa .vismat. Z tego co się zorientowałem brak jst możliwości
konwersji.


--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
Powrót do góry
piorun
Gość





PostWysłany: Sob Lut 13, 2010 6:17 pm    Temat postu: Re: trawa 3d Odpowiedz z cytatem

Dnia 2010-02-13 13:01:15 w wiadomości
użytkownik *nolina* napisał:

> piorun napisał(a):
>
>>
>> To można by zrobić VRayowskim displacementem. Czyli materiał. Poszukaj
>> czegoś na http://www.vray-materials.de
>
> Znalazłem świetny materiał tam ale niestety jest to .mat a ja używam Vray do
> SketchUp i on używa .vismat. Z tego co się zorientowałem brak jst możliwości
> konwersji.

Nie wiem jak wygląda edytor materiałów w SketchUp (czy też tamtejszym
Vrayu), ale może parametry są podobne i dałoby radę ręcznie przenieść
ustawienia.
Albo spróbuj może czegoś takiego:
http://aufialwi.blogspot.com/2009/09/tutorial-grass-vray-for-sketchup.html

Swoją drogą myślę, że najzwyklejszy, mocnokontrastowy szum jako mapa
displace i kolorek (z losowością po zieleniach) by załatwił sprawę. Ale,
jak pisałem, nie wiem jak to w SketchUpie wygląda.
--
Jakub 'piorun' Hamczyk
gg:1079513
icq:222103719
www.gangrel.3d.pl
Powrót do góry
nolina
Gość





PostWysłany: Nie Lut 14, 2010 10:53 pm    Temat postu: Re: trawa 3d Odpowiedz z cytatem

Niestety nie jestem tak zaawansowany w sprawy 3d by przeforsować .mat do vraya
sketchupowego, czy jak piszesz.Mam potrzebny mi materiał ze strony
vray-material.de oraz zainstalowałem triala 3ds max+vray.Może da radę napisać
tu jak ten materiał przypisać do mojego modelu.Dodam że autor tego materiału
załączył screen ustawień vray-fur.Przy okazji bym się tego nauczył.Byłbym
bardzo wdzięczny za pomoc i mini tutorial (:


--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
Powrót do góry
GAD Zombie
Gość





PostWysłany: Pon Lut 15, 2010 10:50 am    Temat postu: Re: trawa 3d Odpowiedz z cytatem

W dniu 2010-02-12 14:19, nolina pisze:
> Witam
> Potrzebuje pomocy w stworzeniu liter 3d które będzie porastała trawa.Z tym że
> trawa ta musi być żywa,zielona,soczysta z widocznymi źdźbłami a nie taka jak
> jak na ogół widuje w tego typu grafikach-(siano,zeschnięta po skoszeniu).Nie
> jestem zaawansowanym grafikiem 3d.Posługuję się głównie SketchUP+SU Podium
> ew.V-ray.Litery prosta sprawa do zrobienia.Trawa-jak się za to zabrać? Czy
> szukać w związku z moimi wymaganiami co do trawy, modelu takiej trawy czy
> dobrej tekstury? Może ktoś widział gdzieś poszukiwany prze zemnie obiekt?
> Taki efekt chce osiągnąć jak tu
> www.istockphoto.com/stock-photo-8029589-grass-3d-house.php tylko z
> bardziej żywą,bujną trawą
>
> dziękuję za pomoc i rady pozdrawiam
>
>

Do 3ds max byl bardzo fajny plugin 'fur' czy jakos tak, ktory pozwalal
na tworzenie futra. Robil dookola obiektu kolejny obiekt zlozony z
pojedynczych "wloskow" w rozne strony. Oczywiscie mozna wszystko bylo
modyfikowac i przy nadaniu wlasciwych parametrow i materialu dalo sie
zrobic bardzo efektowna trawe. Poszukaj w tym kierunku, bo mozna
osiagnac naprawde swietne efekty.

--
GAD Zombie
http://gad.art.pl/ http://sadist.art.pl/
http://gry-samochodowe.gad.art.pl/
Powrót do góry
piorun
Gość





PostWysłany: Pon Lut 15, 2010 1:22 pm    Temat postu: Re: trawa 3d Odpowiedz z cytatem

Dnia 2010-02-14 21:53:56 w wiadomości
użytkownik *nolina* napisał:

> Niestety nie jestem tak zaawansowany w sprawy 3d by przeforsować .mat do vraya
> sketchupowego, czy jak piszesz.Mam potrzebny mi materiał ze strony
> vray-material.de oraz zainstalowałem triala 3ds max+vray.Może da radę napisać
> tu jak ten materiał przypisać do mojego modelu.Dodam że autor tego materiału
> załączył screen ustawień vray-fur.Przy okazji bym się tego nauczył.Byłbym
> bardzo wdzięczny za pomoc i mini tutorial (:

Ah, czyli to nie sam materiał był, a normalnie na VRay-Fur jest zrobione.
Czyli jeśli do sketchupa nie ma Fura to i tak z materiałem nic nie zrobisz.
Ale zarzuć linka do tego interesującego Cię materiału, to zerknę czy to na
pewno tak jak mówisz.
--
Jakub 'piorun' Hamczyk
gg:1079513
icq:222103719
www.gangrel.3d.pl
Powrót do góry
nolina
Gość





PostWysłany: Pon Lut 15, 2010 2:51 pm    Temat postu: Re: trawa 3d Odpowiedz z cytatem

piorun napisał(a):

>
> Ah, czyli to nie sam materiał był, a normalnie na VRay-Fur jest zrobione.
> Czyli jeśli do sketchupa nie ma Fura to i tak z materiałem nic nie zrobisz.
> Ale zarzuć linka do tego interesującego Cię materiału, to zerknę czy to na
> pewno tak jak mówisz.

Oto materiał.Chodzi o samą trawę bez tych kamyczków.
http://www.vray-materials.de/all_materials.php?mat95
Autor zamieścił gdzieś na forum screeny ustawień mi.in właśnie do Fura


--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
Powrót do góry
piorun
Gość





PostWysłany: Czw Lut 18, 2010 1:15 pm    Temat postu: Re: trawa 3d Odpowiedz z cytatem

Dnia 2010-02-15 13:51:06 w wiadomości
użytkownik *nolina* napisał:

> piorun napisał(a):
>
>>
>> Ah, czyli to nie sam materiał był, a normalnie na VRay-Fur jest zrobione.
>> Czyli jeśli do sketchupa nie ma Fura to i tak z materiałem nic nie zrobisz.
>> Ale zarzuć linka do tego interesującego Cię materiału, to zerknę czy to na
>> pewno tak jak mówisz.
>
> Oto materiał.Chodzi o samą trawę bez tych kamyczków.
> http://www.vray-materials.de/all_materials.php?mat95
> Autor zamieścił gdzieś na forum screeny ustawień mi.in właśnie do Fura

Czyli faktycznie materiał to praktycznie prosty shader, a trawa jest
robiona za pomocą VRayFur. Więc jeśli nie ma tego do sketchupa to nic nie
zdziałasz z tym materiałem. Szukaj opartych na displace. Ewentualnie samemu
zrób mocno kontrastowy szum (czarno biały) i użyj go jako mapę displace. I
potem zabawa z kolorem. Powinno jakoś wyglądać.
--
Jakub 'piorun' Hamczyk
gg:1079513
icq:222103719
www.gangrel.3d.pl
Powrót do góry
nolina
Gość





PostWysłany: Pią Lut 19, 2010 12:41 am    Temat postu: Re: trawa 3d Odpowiedz z cytatem

piorun napisał(a):
> Czyli faktycznie materiał to praktycznie prosty shader, a trawa jest
> robiona za pomocą VRayFur. Więc jeśli nie ma tego do sketchupa to nic nie
> zdziałasz z tym materiałem. Szukaj opartych na displace. Ewentualnie samemu
> zrób mocno kontrastowy szum (czarno biały) i użyj go jako mapę displace. I
> potem zabawa z kolorem. Powinno jakoś wyglądać.

Dzięki za pomoc i zaangażowanie.

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
Powrót do góry

Załóż konto e-mail w domenie grafik.3d.pl

Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum WWW.3D.PL -- Forum 3D Strona Główna -> pl.comp.grafika.grafika3d Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
© Design by eBiu.pl                                                                                                                                         © Serwis internetowy helion.pl
editio Program partnerski sprzedaż Program partnerski encyklopedia informatyki Maja Kierzkowska Andrzej Pikoń Andrzej Kierzkowski Andrzej Kierzkowski Bartosz Danowski Game Development sklep internetowy, sklepy intrenetowe