Home Forum 3D News://3D                          Nowości Książki Imprezy Konkursy Galerie Praca Gdzie kupić
Nowości
Konkursy
Imprezy
3D Ring
Galerie
Książki
Publikacje
Forum 3D
News://3D
Programy
Modele
Linki
www.cad.pl
Praca
Gdzie kupić
Reklama
Redakcja

 
 
 
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

MAX i riva TNT
Idź do strony 1, 2  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum WWW.3D.PL -- Forum 3D Strona Główna -> pl.comp.grafika.grafika3d
Autor Wiadomość
Abaddon
Gość





PostWysłany: Sro Lut 17, 1999 4:41 pm    Temat postu: MAX i riva TNT Odpowiedz z cytatem

Uzywam 3ds max i karty graficznej na chipie riva TNT, mam zwiazanych z tym
kilka pytan:

W 32 bitowych trybach graficznych max nie wyswietla mi tekstur ( na
openGL ), a w 16 bitowych gdy sie tworzy scene od poczatku wszystko jest OK.
A gdy zaladuje scene z dysku to pojawia sie ona czesto bez tekstur. Czy ktos
wie jak to poprawic ?

Czy istnieja sterowniki HEIDI dla rivy ?


Abaddon (albert_k@friko6.onet.pl)

PS. Mam najnowsze drivery v.0109 (detonatory)

Powrót do góry
Sruu
Gość





PostWysłany: Czw Lut 18, 1999 1:13 am    Temat postu: Re: MAX i riva TNT Odpowiedz z cytatem


Abaddon napisał(a) w wiadomości: ...
>Uzywam 3ds max i karty graficznej na chipie riva TNT, mam zwiazanych z tym
>kilka pytan:
>
>W 32 bitowych trybach graficznych max nie wyswietla mi tekstur ( na
>openGL ), a w 16 bitowych gdy sie tworzy scene od poczatku wszystko jest
OK.
>A gdy zaladuje scene z dysku to pojawia sie ona czesto bez tekstur. Czy
ktos
>wie jak to poprawic ?
>
Pewien nie jestem ale chyba sie nie da ,
pewnie dlatego ze TNT nie ma OGLa.

>Czy istnieja sterowniki HEIDI dla rivy ?
>
Nie i nie beda istnialy.

Sruu

Powrót do góry
Wayne/Taboo
Gość





PostWysłany: Czw Lut 18, 1999 2:44 am    Temat postu: Re: MAX i riva TNT Odpowiedz z cytatem

On Wed, 17 Feb 1999, Sruu wrote:

> Pewien nie jestem ale chyba sie nie da ,
> pewnie dlatego ze TNT nie ma OGLa.

To jak nie jestes pewien to moze nie zabieraj glosu co?
TNT ma OpenGL, a problematyczna wspolpraca z Maxem to inna sprawa,
prawdopodobnie kwestia sterownikow, najnowsze (detonator) cos tam niby
poprawiaja ale dalej sie pod Maxem kwasi (przynajmniej u mnie)

Wayne
GSXR1100 http://figaro.ae.katowice.pl/~wayne
Powered by LINUX! Slackware 3.5 & RedHat 5.1

* Never put off until tommorow what can you do today. *
* There might be a law against it by that time. *
Powrót do góry
Sruu
Gość





PostWysłany: Czw Lut 18, 1999 12:44 pm    Temat postu: Re: MAX i riva TNT Odpowiedz z cytatem


Wayne/Taboo napisał(a) w wiadomoœci: ...
>On Wed, 17 Feb 1999, Sruu wrote:
>
>> Pewien nie jestem ale chyba sie nie da ,
>> pewnie dlatego ze TNT nie ma OGLa.
>
>To jak nie jestes pewien to moze nie zabieraj glosu co?
>TNT ma OpenGL
Coz panowie od ELSY twierdzili co innego , czyzby sie mylili.

Sruu

Powrót do góry
Tomasz Fidera
Gość





PostWysłany: Czw Lut 18, 1999 1:24 pm    Temat postu: Re: MAX i riva TNT Odpowiedz z cytatem

>>> Pewien nie jestem ale chyba sie nie da ,
>>> pewnie dlatego ze TNT nie ma OGLa.
>>To jak nie jestes pewien to moze nie zabieraj glosu co?
>>TNT ma OpenGL
>Coz panowie od ELSY twierdzili co innego , czyzby sie mylili.


Się mylili. Riva TNT ma OpenGL.

Tomasz 'Windy' Fidera
windy@friko2.onet.pl .or. fidera@polbox.com
ICQ UIN: 10862891

Powrót do góry
Wayne/Taboo
Gość





PostWysłany: Czw Lut 18, 1999 2:53 pm    Temat postu: Re: MAX i riva TNT Odpowiedz z cytatem

On Thu, 18 Feb 1999, Sruu wrote:

> >To jak nie jestes pewien to moze nie zabieraj glosu co?
> >TNT ma OpenGL
> Coz panowie od ELSY twierdzili co innego , czyzby sie mylili.

Po pierwsze co ma Elsa do TNT? TNT to produkt NVidi.
Po drugie jakos w we wlasciwosciach karty dzwiekowej mam setu D3D i OpenGL
i max startuje i na driverach D3D i OpenGL i Software, na OpenGL dziala
dosyc szybko (o niebo szybciej jak w software) ale wiesza sie, czasem po
wczytaniu obiekty sa bez tekstur, i egde sa czasem przesuniete wzgledem
zmapowanego obiektu.
Wogole pierwsze pytanie masz TNT?

Wayne
GSXR1100 http://figaro.ae.katowice.pl/~wayne
Powered by LINUX! Slackware 3.5 & RedHat 5.1

* Never put off until tommorow what can you do today. *
* There might be a law against it by that time. *
Powrót do góry
Tomasz Fidera
Gość





PostWysłany: Czw Lut 18, 1999 3:20 pm    Temat postu: Re: MAX i riva TNT Odpowiedz z cytatem

>> >To jak nie jestes pewien to moze nie zabieraj glosu co?
>> >TNT ma OpenGL
>> Coz panowie od ELSY twierdzili co innego , czyzby sie mylili.
>Po pierwsze co ma Elsa do TNT? TNT to produkt NVidi.
>Po drugie jakos w we wlasciwosciach karty dzwiekowej mam setu D3D i

^^^^^^^^^^^^^^^^^
Dobre Wink)))

Tomasz 'Windy' Fidera
windy@friko2.onet.pl .or. fidera@polbox.com
ICQ UIN: 10862891

Powrót do góry
Piotr Brygiert
Gość





PostWysłany: Czw Lut 18, 1999 4:31 pm    Temat postu: Re: MAX i riva TNT Odpowiedz z cytatem



Wayne/Taboo wrote:

> On Thu, 18 Feb 1999, Sruu wrote:
>
> > >To jak nie jestes pewien to moze nie zabieraj glosu co?
> > >TNT ma OpenGL
> > Coz panowie od ELSY twierdzili co innego , czyzby sie mylili.
>
> Po pierwsze co ma Elsa do TNT? TNT to produkt NVidi.
> Po drugie jakos w we wlasciwosciach karty dzwiekowej mam setu D3D i OpenGL
> i max startuje i na driverach D3D i OpenGL i Software, na OpenGL dziala
> dosyc szybko (o niebo szybciej jak w software) ale wiesza sie, czasem po
> wczytaniu obiekty sa bez tekstur, i egde sa czasem przesuniete wzgledem
> zmapowanego obiektu.

tekstury w karcie dzwiekowej... swiat sie konczy Smile)))

DUKERoger vel ENDer
Powrót do góry
Sruu
Gość





PostWysłany: Czw Lut 18, 1999 10:58 pm    Temat postu: Re: MAX i riva TNT Odpowiedz z cytatem


Wayne/Taboo napisał(a) w wiadomoœci: ...
>On Thu, 18 Feb 1999, Sruu wrote:
>
>> >To jak nie jestes pewien to moze nie zabieraj glosu co?
>> >TNT ma OpenGL
>> Coz panowie od ELSY twierdzili co innego , czyzby sie mylili.
>
>Po pierwsze co ma Elsa do TNT? TNT to produkt NVidi.

Tylko tyle ze jest producentem kart z tym chipem

i kiedy zapytalem jak sie ma TNT w OGL pan stwierdzil
ze sie wogole nie ma .
>Po drugie jakos w we wlasciwosciach karty dzwiekowej mam setu D3D i OpenGL
>i max startuje i na driverach D3D i OpenGL i Software, na OpenGL dziala
>dosyc szybko (o niebo szybciej jak w software) ale wiesza sie
I tu lezy kot pogrzebany Smile TNT ma niepelne OGL (brak IDC)

>, czasem po
>wczytaniu obiekty sa bez tekstur, i egde sa czasem przesuniete wzgledem
>zmapowanego obiektu.
>Wogole pierwsze pytanie masz TNT?

Mialem , ale sie pozbylem

Sruu


Powrót do góry
Wayne/Taboo
Gość





PostWysłany: Pią Lut 19, 1999 10:46 am    Temat postu: Re: MAX i riva TNT Odpowiedz z cytatem

On Thu, 18 Feb 1999, Sruu wrote:

> Tylko tyle ze jest producentem kart z tym chipem

Widocznie to nie wystarczy zeby miec cos sensownego do powiedzenia.

> I tu lezy kot pogrzebany Smile TNT ma niepelne OGL (brak IDC)

TNT ma pelny OpenGL a nie miniGL do gier i na przyklad pod LW chodzi
super.

Wayne
GSXR1100 http://figaro.ae.katowice.pl/~wayne
Powered by LINUX! Slackware 3.5 & RedHat 5.1

* Never put off until tommorow what can you do today. *
* There might be a law against it by that time. *
Powrót do góry
Sruu
Gość





PostWysłany: Pią Lut 19, 1999 1:07 pm    Temat postu: Re: MAX i riva TNT Odpowiedz z cytatem


Wayne/Taboo napisał(a) w wiadomoœci: ...
>On Thu, 18 Feb 1999, Sruu wrote:
>
>> Tylko tyle ze jest producentem kart z tym chipem
>
>Widocznie to nie wystarczy zeby miec cos sensownego do powiedzenia.
>
>> I tu lezy kot pogrzebany Smile TNT ma niepelne OGL (brak IDC)
>
>TNT ma pelny OpenGL a nie miniGL do gier i na przyklad pod LW chodzi
>super.

To sie troche poklucimy Smile
Ma sterowniki do pelnego OGL , ale sam
chip nie obsluguje pelnego zestawu instrukcji ,
dlatego musza one byc tlumaczone co spowalnia
prace karty (podobna sytuacja byla w starej Rivie128).

Sruu

Powrót do góry
Hilary
Gość





PostWysłany: Pon Lut 22, 1999 5:29 pm    Temat postu: Re: MAX i riva TNT Odpowiedz z cytatem

Czesc,
NIE MYLILI SIE, bo chip TNT nie posiada sprzetowej obslugi OpenGL -
niektorzy producenci probuja to zastapic sterownikami. Sprzetowy OpenGL
ma np. Permedia albo GLINT MX
Ale juz niedlugo CEBIT i na pewno cos nowego sie pokaze: moze TNT II z
OpenGL?
--
z pozdrowieniami
Hilary


Tomasz Fidera wrote:

> >>> Pewien nie jestem ale chyba sie nie da ,
> >>> pewnie dlatego ze TNT nie ma OGLa.
> >>To jak nie jestes pewien to moze nie zabieraj glosu co?
> >>TNT ma OpenGL
> >Coz panowie od ELSY twierdzili co innego , czyzby sie mylili.
>
> Się mylili. Riva TNT ma OpenGL.
>
> Tomasz 'Windy' Fidera
> windy@friko2.onet.pl .or. fidera@polbox.com
> ICQ UIN: 10862891
Powrót do góry
Jacek Prucia
Gość





PostWysłany: Pon Lut 22, 1999 6:09 pm    Temat postu: Re: MAX i riva TNT Odpowiedz z cytatem

On Mon, 22 Feb 1999, Hilary wrote:

>Czesc,
>NIE MYLILI SIE, bo chip TNT nie posiada sprzetowej obslugi OpenGL -
>niektorzy producenci probuja to zastapic sterownikami.

Sciślej: chip nie ma czegoś takiego jak GSE (Geometry Setup Engine) i
różnymi przekształceniami wierzchołkow itd. katuje procesor. Resztę
operacji OpenGL (głównie rasteryzacja) wspiera już sprzętowo.

Tymczasem do TNT dostarczany jest tzw. OpenGL ICD, czyli chip ma defacto
"pełne wsparcie dla OpenGL'a". Problem które z operacji OpenGL chip dopala
sprzętowo, a które zrzuca na proca, to już inna bajka. Wpływa to jedynie na
wydajność karty, ale w niczym nie przeszkadza uruchamiać "OpenGL compilant
software".

> Sprzetowy OpenGL ma np. Permedia albo GLINT MX

W kwestii Permedi, to też nie jest ona taka bez skaz, bowiem np: Permedia2
miała poważne problemy z Alpha Blendingiem, i dopiero najnowsze sterowniki
3DLabs poprawiły ten problem, ale jak można było się spodziewać zrzucając
wszystko na biednego proca Smile

Czekam obecnie na chip Permedia3, bowiem wychodzi na to, że będzie to
właśnie taki total-hardware-OpenGL-accelerated-kombajn Smile)))

pozdrawiam,
Jacek Prucia

Powrót do góry
D2.TsU
Gość





PostWysłany: Wto Lut 23, 1999 10:20 pm    Temat postu: Re: MAX i riva TNT Odpowiedz z cytatem

Jacek Prucia wrote:
>

El, gdziez to my sie nie spotykamy Smile

> On Mon, 22 Feb 1999, Hilary wrote:
>
> Tymczasem do TNT dostarczany jest tzw. OpenGL ICD, czyli chip ma defacto
> "pełne wsparcie dla OpenGL'a". Problem które z operacji OpenGL chip dopala
> sprzętowo, a które zrzuca na proca, to już inna bajka. Wpływa to jedynie na
> wydajność karty, ale w niczym nie przeszkadza uruchamiać "OpenGL compilant
> software".

OpenGL to, jak sama nazwa wskazuje Razz, "otwarte" API.
W zwiazku z czym mam pytanie: czy wystarczy aby karta posiadala support
dla OpenGL 1.1, czy powinna tez obslugiwac jakies extensions?
Pytanie w zasadzie ma na celu zaspokojenie mojej ciekawosci i niewiele
wiecej: dobry sprzet 3D jest solidnie przetestowany i wydajac 1500
papierow na karte masz pewnosc ze nie bedzie kwasu np w SI Smile

Poza tym gdzies obilo mi sie o oczy/uszy, ze z OGL ICD dla Rivy sa
problemy, nie ujawniajace sie w grach (w Q2 wszystko OK Razz) ale w
powazniejszym sofcie (bez urazy Smile juz niestety tak.

--

D2.TsU
e.mail tsu@d2.org.pl
Powrót do góry
D2.TsU
Gość





PostWysłany: Wto Lut 23, 1999 10:23 pm    Temat postu: Re: MAX i riva TNT Odpowiedz z cytatem

Wayne/Taboo wrote:
>
> TNT ma pelny OpenGL a nie miniGL do gier i na przyklad pod LW chodzi
> super.
>

A w czym jeszcze chodzi super? Probowales SI3D?

--

D2.TsU
e.mail tsu@d2.org.pl
Powrót do góry

Załóż konto e-mail w domenie grafik.3d.pl

Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum WWW.3D.PL -- Forum 3D Strona Główna -> pl.comp.grafika.grafika3d Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
© Design by eBiu.pl                                                                                                                                         © Serwis internetowy helion.pl
editio Program partnerski sprzedaż Program partnerski encyklopedia informatyki Maja Kierzkowska Andrzej Pikoń Andrzej Kierzkowski Andrzej Kierzkowski Bartosz Danowski Game Development sklep internetowy, sklepy intrenetowe